Kars Mesleki Eğitim Merkezinde Belge Töreni

Kars Mesleki Eğitim Merkezinde kalfalık, ustalık ve usta öğreticilik belgeleri törenle sahiplerini buldu
Kars Mesleki Eğitim Merkezinde 2021 Haziran dönemi kalfalık, ustalık ve usta öğreticilik belgesi almaya hak kazanan 53 kişinin belgesi
İl Milli Eğitim Müdürü Aydın Acay, Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birlik Başkan Vekili
Ayhan Nebioğlu ve Merkez Müdürü Mehmet Yılkinin de hazır bulunduğu törende hak sahiplerine dağıtıldı. Törende açılış konuşması yapan Merkez Müdürü Mehmet Yilkin; “Merkezimiz 1982 senesinde GAMP Sanayi Meslek Lisesinde faaliyet başlamış, 1989 senesinde bağımsız bir kurum kimliği kazanmıştır. Bugüne kadar koşulları yerine getiren pek çok öğrenciye kalfalık, ustalık ve usta öğreticilik belgesi vermiştir. 2020 – 2021 Eğitim ve Öğretim senesi itibarıyla mesleki eğitim programına kayıtlı 68 öğrencimiz bulunur. Ayrıca merkezimizde kalfalık, ustalık ve usta öğreticilik kurs ve sınavları düzenlenmekte yapılan sınavlardan başarılı olanlara belge veriliyordur. Kurumumuzda pek çok alan ve dalda mesleki eğitim programı veriliyor eğitimi ve akabinde yapılan Kalfalık ve Ustalık sınavları ile
Kalfalık, Ustalık ve Usta öğreticilik Belgesi veriliyordur
Merkez hakkında da rağbet veren Yilkin, “Merkezimizde; herhangi bir biçimde örgün eğitimden ayrılmış veya 19 yaşından gün almamış bir işyeri ile protokol imzalalayıp, usta öğreticinin yanında çalışarak haftada bir gün okula gelmek şartıyla 4 yıl eğitim ve öğrenim neticesinde kalfalık ve ustalık belgesi alabilmekte, ayrıca meslek lisesi diploması veriliyordur. Kurumumuzda 22 yaşını doldurmuş daha öncesinden bir gün bile sigortalı çalışmış ya da şuan sigortalı bir işte çalışıyor olan ve en az ilköğretim mezunu olanlar kurumumuzda yapılacak olan sınavlara katılarak kalfalık belgesi alabilmektedir. Ustalık belgesi için ise yukarıdaki şartlar ile birlikte alanında toplam 5 sene ya da 1800 gün sigortalı çalışmış olunması gerekiyor. Kalfalık ve ustalık sınavları her sene şubat, nisan, haziran, ağustos, ekim ve aralık aylarında dahil olmak üzere senede 6 dönem sınavlar yapılmaktadır. Usta öğreticilik belgesi alabilmek için ise ustalık belgesinin olması gerekiyor. Her sınav dönemi yaklaşık olarak 50 aday kalfalık ve ustalık belgesi almaktadır. Ayrıca bir sene boyunca merkezimizden yaklaşık olarak 100 aday usta öğreticilik belgesi almaktadır.” ifadelerini kullandı.
Belge töreninde İl Milli Eğitim Müdürü Aydın Acay ise yapmış olduğu konuşmada
KarsMesleki Eğitim Merkezi Müdürlüğümüz ülkemizin ihtiyaç duyduğu kaliteli insan gücünü yetiştirmek, eğitim alan kişilerin eğitim, ustalık vb. Yeterliliklerini belgelendirmek ve 3308 sayılı çıraklık ve mesleki Eğitim Kanununun hedef ve hedeflerini hayata geçirmek üzere yaklaşık 40 senesinden beri faaliyet devam ettirmektedir. Merkezde çırak, kalfa ve ustaların eğitimlerinin beraberinde dışarıdan kalfalık ve ustalık sistemine katılmak isteyenlerin sınav ve belgelendirme işlemleri, işletmelerin, esnaf odaları ve kişisel istekler doğrultusunda, mesleki gelişim ve uyum kursları düzenlenmektedir. Kars Merkez sanayinin ve işletmelerin ara eleman gücünü karşılamakta önemli bir rol üstlenmiştir. Kurumumuz işletmelerin gereksinimlerine bağlı şekilde günümüz teknolojik bilgileriyle donatılmış kalfa ve ustalar yetiştirerek Kars sanayisinin gelişmesinde önemli bir rol oynamaktadır.
Öğrencilerimizin teknolojik donanımlarının beraberinde ahlaki, milli ve manevi değerlerinin
De canlı kalması için çalışmaktadır. 6764 sayılı “Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ile Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun” ile öğrenimini yarıda bırakmış, temel öğretimden sonra iş sahibi olmayı isteyen ya da ortaöğretimini bitirip bir meslek öğrenip hayatını devam ettirmek isteyen öğrenciler için sağlanan teşvikler ile Mesleki Eğitim Merkezleri bir cazibe merkezi haline gelmiştir. Özellikle çocuklarının geleceği için endişe duyan veliler bir meslek öğrenip hayatlarını idame ettireceklerini bilmeleri açısından önem arz etmektedir. Ülkelerinin kuvvetli bir biçimde ayakta durabilmelerinin en önemli unsurunun üretim olduğunu düşünürsek Mesleki Eğitim Merkezleri üretim, eğitim, işletmelerin ve ailelerin geleceği açısından çok büyük bir potansiyel içermektedir.” ifadesini kullandı.
Belge almaya hak kazanan kişilerden Harun Çalkın’da
“Ustalık Belgesini almak için merkeze müracaatta bulunduğumuz günden beri beri bizlerden yakın rağbet ve alakasını eksik etmeyen Merkez Müdürümüz ilk sırada olmak üzere tüm idareci ve öğretmenlerimize şükranlarımı sunarım. Henüz sertifikasına sahip olmayan tüm çalışanlarında bir an önce belgelerini almak üzere merkeze müracaatta bulunmalarını öneri ederim.” ifadelerini kullandı.
Daha sonra belge dağıtımı merasimine geçilerek, hak kazanan kişilere belgesi İl Milli Eğitim Müdürü Aydın Acay ve Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birlik Başkan Vekili Ayhan Nebioğlu ve Merkez Müdürü Mehmet Yilkin tarafından dağıtıldı
.
Merkezde
✔ 2019-2020 eğitim-öğretim senesinden itibaren lise programı çerçevesinde 15 saat fark dersleri 4 senede verilerek eğitim alanlar lise mezunu olabilmekte,
✔ Öğrenciler haftada bir gün okulda diğer günlerde iş yerleride beceri eğitimlerini devam ettirmekte,
✔ Öğrencilerimizin meslek hastalığı ve iş kazası sigortası devlet tarafından yatırılmakta,
✔ Öğrencilerimize iş yerleri tarafından aylık en az 770TL tutarında maaş veriliyor, Bu paranın da 20 kişinin altında çalışanı olan iş yerleri için öğrenci başına 511 TL’si devlet tarafından karşılanmakta,
✔ Merkezin vermiş olduğu eğitimlerinden her yaş grubu ve normal sigortalı çalışanlarda faydalanmakta,
✔ Belirli aralıklarla 40 saatlik usta öğretici ve iş pedagojisi eğitimi için kurslar açılmakta ve kurs bitiminde kursiyerler usta öğretici belgesi alabilmekte,
✔ Yıl boyunca kalfalık ve ustalık sınavları yapılmakta ve belgelendirilmektedir.
Kaynak: Volkan Karabağ